Kocsis nem emlékszik a milliárdos ügyletekre
Az MVM korábbi vezérének, Kocsis Istvánnak bíróság előtt kellett számot adnia, juttatott-e a cége eurómilliókat egy később elakadt energetikai beruházásra.
Az MVM korábbi vezérének, Kocsis Istvánnak bíróság előtt kellett számot adnia, juttatott-e a cége eurómilliókat egy később elakadt energetikai beruházásra.
A Nád MPS-H Kft. és a Magyar Villamos Művek (MVM) között folyó perben fordulatot hozott Kocsis István tanúvallomása pénteken, akinek az MVM korábbi vezérigazgatójaként volt arról tudomása, hogy a helyettese "befektetést eszközölt" a nádprojektbe; az MVM jogi képviselete számára azonban továbbra is kérdéses, ki finanszírozta az elakadt beruházást.
Megszerezte az MVM csoport és a Fidesz-közeliként emlegetett Simicska Lajoshoz kötődő Mahir-cégbirodalom egyes cégei közötti szerződéseket az atlatszo.hu. Az oldal ismertetése szerint e szerződések időben a Hagyó-Kocsis háború elé datálják a jelenlegi kormánypárt holdudvara és a Kocsis Istvánék közötti kapcsolat kezdetét.
Az atlatszo.hu birtokába került dokumentumok tanúsága szerint az MVM offshore ügyeiben ma már gyanúsított státuszú Szász Andráshoz köthető spanyol céggel is szerződésben állt a kérdéses időszakban Baji Csaba, az MVM Zrt. jelenlegi vezérigazgatója.
Indoklás nélkül távol maradt Kocsis István a Nád MPS-H Kft. és a Magyar Villamos Művek (MVM) között folyó, a közelmúltban kiemelt jelentőségűvé nyilvánított per szerdai tárgyalásán, ahova mint az MVM korábbi vezetőjét tanúként idézték be. Kocsis István ezért 5 millió forintig terjedő bírságra számíthat.
Meghalt Molnár László, az MVM-ügy egyik gyanúsítottja, akit a korábbi vezérigazgató, Kocsis István jobbkezének tartottak - értesült a hvg.hu.
Amerikában élő titokzatos magyarok állhatnak az MVM offshore-ügylete végén. Egyikük Kocsis István tanácsadójával is kapcsolatban állt korábban.
Még ebben a hónapban ki kell írni a BKV buszos alvállalkozóit kiválasztó közbeszerzési tendert, amiről a Kocsis István vezérigazgató távozása előtt tartott közgyűlésen határoztak - olvasható a Népszabadság hétfői számában.
Kocsis István, a BKV napokban távozó vezérigazgatója különös szerződéshosszabbításokat jegyzett a közlekedési vállalat reklámhelyeit tizenkét éve használó céggel. A háttérben a budapesti reklámpiac összefonódásai és egy igazi „nagykoalíciós” vállalat képe sejlik fel.
Városházi és BKV-s forrásaink a BKK-val való szakmai konfliktusokat sejtik Kocsis István lemondásnak álcázott menesztése mögött. A közlekedési központhoz közeli informátorunk szerint viszont az MVM-es ügyek miatt vált tarthatatlanná a távozó vezérigazgató.
Kocsis István majdnem napra pontosan három évet töltött a BKV élén. A távozó vezérigazgatónak már a kinevezése sem volt sétagalopp: Gyurcsány Ferenc akkori kormányfő eleinte kizárta Kocsis vezérigazgatóságát, néhány hónap múlva az MSZP vezetése már ragaszkodott hozzá.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, azonnali hatállyal távozik a BKV vezérigazgatói posztjáról Kocsis István. A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatósága szerint Kocsis közös megegyezéssel távozik.
Azonnali hatállyal távozik a BKV vezérigazgatói posztjáról Kocsis István – írja a Magyar Nemzet. A Népszabadság szerint az igazgatói teendőkkel ideiglenesen Várszegi Gyulát, a BKV igazgatóságának elnökét bízták meg.
Legkésőbb 2014 elején átadhatják a 4-es metró első szakaszát – mondta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzet pénteki számában megjelent interjúban, amelyben azt is közölte, nem kapkodja el a meggyanúsított BKV-vezér felmentését sem.
Kocsis István, a Magyar Villamos Művek (MVM) volt vezetője Gyurcsány Ferencre, Szilvásy Györgyre és Kóka Jánosra tett terhelő vallomást – szivárogtatták ki a Fidesz-közeli Magyar Nemzetnek.
Különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének gyanúja miatt gyanúsítottként hallgatták ki Kocsis Istvánt, a Magyar Villamos Művek Zrt. korábbi vezérigazgatóját. A BKV jelenlegi vezérigazgatója közölte, hogy a gyanúsítás ellen panaszt jelentett be. A BKV-t tulajdonló főváros nem reagál Kocsis meggyanúsítására.
A Fővárosi Bíróságon több éve zajló polgári perben a Nád Kft. 9,6 milliárd forintos kártérítést követel a MVM-től, egy Bátonyterenyén félmilliárd forintnyi ráfordítás után négy éve félbemaradt csarnoksor építésével kapcsolatban. Ma meghallgatják az MVM volt vezérét, Kocsis Istvánt is.
A BKV-nak 154 "lejárt szavatosságú" metrókocsija van, de a magyar szabályok műszaki állapothoz és nem életkorhoz kötik a forgalomban való részvételt. A pontos műszaki állapotról viszont nincs információja a fővárosnak.
Az LMP 2009 óta szerette volna megismerni a Magyar Villamos Művek szállodaügyletéről szóló belső vizsgálati jelentéseket, valamint a belső vizsgálatok költségeit, ám az állami cég üzleti titokra hivatkozva megtagadta azok nyilvánosságra hozatalát.
A Népszabadság keddi számában azt írja: bűncselekmény hiányában nemrég lezárult a Magyar Villamos Művek előző vezérigazgatójával, Mártha Imrével összefüggő büntetőeljárás.